26 Ocak 2013 Cumartesi

Aylin'den Dil Peynirli Börek...

26 Ocak 2013

Aylin'in Dil Peynirli Böreği

Selam Sevgili Dostlar,

Bugün sizler ile bir börek tarifi paylaşacağım. Bu tarifi geçtiğimiz yaz kuzenim Aylin'den öğrendim. Bana yapımının çok kolay olduğunu seveceğimi söyledinde bu kadar kolay olabileceğini tahmin etmemiştim. Ama gerçekten çok kolay ve pratikmiş, bir o kadar da lezzetli...Onlarca kez denenmiş süper bir tariftir...Tarif defterinizin vazgeçilmezi olacak...


Şimdi gelelim malzemelere;

- 4 Yufka
-4 Yumurta
-4 Bardak Süt
- 1 Paket Dil Peyniri
- Arzuya göre pastırma, sosis, vb. malzeme ekleyebilirsiniz...

*Dikkatinizi çekerim yağ yok!

Eveeet yapılışı ise şöyle;


  • 4 adet yufka 2'şer parmak şeritler halinde kesilir.
  • Yağlanmış derin bir borcamın içine yufkaların yarısı dizilir.
  • Üzerine lif lif ayrılmış dil peynirleri döşenir.
  • Arzunuza göre dil peynirinden sonra pastırma, sosis v.b malzemeler ekleyebilirsiniz.
  • Kalan yufkalar malzemelerin üzerini kapatacak şekilde dizilir.
  • Ayrı bir kap içerisinde süt yumurta karışımı çırpılarak, hazırlanmış böreğinizin üzerine dökülür.
  • Buzdolabında en az 3-4 saat, tercihen bir gece bekletilir.
  • 180 derece fırında 30-40 dk kadar pişirilir.


Ben bu tarifin bir gece önceden hazırlanıyor olmasını çok seviyorum ve çok pratik olduğunu düşünüyorum. Misafirinizin geleceği gün börek yapma telaşı be mutfak dağınıklığı olmadan, bir gece önceden hazırlamış olduğunuz böreğinizi misafir geldiğinde bile fırına atsanız, çay demlenip bir iki sohbet edene kadar böreğiniz hazır olacaktır....

Beğendiğiniz süper! tarifleriniz var ise lütfen benimle paylaşın, ben de sizler adına blog'umda seve seve yayınlayabilirim..

Afiyet bal şeker olsun...

Mutfak Keyfiniz daim olsun...

Sevgiler

Elif Ersin


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder