18 Ocak 2014 Cumartesi

Orkidelerinizi Maden Suyu ile Besleyin!

Orkidelere Maden Suyu Nasıl Verilmelidir?


Orkidelerimi sularken maden suyu kullandığımdan bahsetmiştim sizlere. Bu önerimi değerlendiren, deneyen ve bana geri dönüş yapan bir çok takipçim oldu. Hepsi de çok memnun kaldıklarını, maden suyunun çiçekleme sürecinde çok faydası olduğunu ilettiler. Genelde uygulamaya başladıktan üç ay sonra fayda görmeye başlamış olmaları da ilginç bir istatistik. Ben de elbetteki çok mutlu oldum bu pozitif geri dönüşlerden. Öncelikle sizlere faydalı olmuş olmam beni çok mutlu etti. İkinci bir konu da üç ay sonra dönüp orkidem çok mutlu diye haber verilmesi idi. Orkideleri çiçek açmış ve hem onlar hem de orkideler artık mutluydu. Ama değerli takipçilerim benim de mutlu olmamı istemiş olacaklar ki bu güzel haberi benimle de paylaşmak istemişler. Bloguma yorum yazan, bilgi veren, mesaj atan herkese gönülden teşekkür ederim.

Daha önce maden suyu kullandığımdan bahsetmiş ancak nasıl uygulacığımı anlatmamıştım. Bugün sizlere bu madensuyu ile sulama işlemini nasıl gerçekleştirdiğimi açıklamaya çalışacağım.



Gerekli Malzemeler:


1 adet sürahi

İçme suyu

Maden suyu (2 adet orkide için 1 adet maden suyu)



Sulama İşlemi:


Benim  şuan 12 büyük üç adet de küçük orkidem var. Ben altı adet cam şişw kızılay maden suyunu bir sürahinin içine koyup üzerine de 3 su bardağı su ekliyorum. Maden suyunu biraz seyreltmiş oluyorum.



Yani bir adet orkide için yarım şişe maden suyu + 1/2 çay bardağı içme suyu koymuş oluyorum.



Sonra yarım saat kadar sürahiyi bir kenarda bekletiyorum.



Burada önemli ve dikkat edilmesi gereken iki nokta var.



Birincisi maden suyu soğuk olmamalı! oda sıcaklığında olmalıdır.



İkincisi ise maden suyunu direkt orkidenin köküne dökmemeli!dir.



Sürahinin içine koyduğum 6 cam şişe kızılay maden suyunun üstüne eklediğim 3 su bardağı suyu 12 orkidem arasında paylaştırıyorum.



Sulama işlemini köklerin üstüne değil, tabağına dökerek yapıyorum. Kökler buradan gerekli olan emilimi gerçekleştiriyorlar.

Duş aldırma yöntemi, Daldırma Yöntemi ya da tabahran sulama yöntemlerinden hiç bir tanesine biri diğerinden daha iyidir diyebilmek mümkün değildir. Bu yöntemlerin hepsini ben dönüşümlü olarak kullanıyorum. 



Sizler de bu yöntemleri deneyerek kendinize ve orkidenize en uygun olanı bulabilirsiniz ya da benim yaptığım gibi zaman zaman dönüşümlü olarak kullanabilirsiniz.


Yazımı beğendiyseniz daha fazla kişinin bu bilgiden faydalanabilmesi için lütfen paylaşın ve yorumlarınızı bırakın. 


Soru ve yorumlarınızı lütfen sosyal medya kanalları yerine blog yorumlarına bırakmayı tercih edin. 


Bu hem size verilen yanıtı takip etmenizi hem de sizinle aynı sorunu yaşayan diğer kişilerin bu bilgiye ulaşımını kolaylaştıracaktır. 


Zira ben de yanıtlarken blog yorumlarına öncelik veriyorum. 


Unutmayınız ki bu blog enerjisini sizlerin değerli yorum ve beğenilerinden almaktadır. Destekleriniz benim içim çok değerlidir.


HobiKeyfiniz Daim Olsun


Sevgi ve Saygılarımla


Elif (Nam-ı Diğer HobiKeyif)




49 yorum:

  1. Sayenizde resmen orkide sayıklıyorum buara. Memlekete gidip döndükten sora hemen alıcam bi orkide. Cesaret veriyosunuz güzel anlatımınızla.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim sevgili imren, mutlaka bir orkide al bakması da seyretmesi de bir o kadar keyiflidir. Başın sıkışınca da bana gel :-) sevgiler,elif

    YanıtlaSil
  3. Elif hanım verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.Ama benim orkidemin 2 dalı var birisi kuruyan yerinden kestiğim.dal içi boşaldı ve tamamen kurudu. Öbürüde üsten kurumağa başlamış.çok üzüldüm kurumaması için ne yapabilirim bilmiyorum.Tekrar çiçek açarmı onuda bilemiyorum..Sevgiyle . . .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni instagram @orkidekeyfi isimli sayfadan takip edebilirsiniz

      Sil
  4. ben bu yöntemi denemek istiyorum ama ne kadar zaman aralığıyla yapmam gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yusuf Bey selamlar,
      iki ila üç haftada bir yapmanız yeterli olacaktır. Gelişmelerden beni haberdar edin. selamlar, elif

      Sil
    2. dün başladım ilk olarak.nasib olursa haberdar ederim inş. bir de iki dalı var biri kuruyor diğeriyle yaprakları canlı.tamamı kurur mu ? ne yapmam gerekir.

      Sil
    3. Yusuf Bey merhaba,
      Dalın kuruması normal aslında. Çünkü o dal yaşam sürecini tamamlamış. Şimdi kuruyacak, ardından da bir süre uyku dönemine girecek orkideniz. Ardından tekrar yeni bir dal vermeye başlıcak. kurumaya başlayan dalı canlı olan bir bölgeden kesin. Bazen kalan dal kurumayabiliyor. ama kurumaya devam ederse de üzülmeyin. Yaprakları ve kökleri canl ılduğu müddetçe orkideniz canlıdırç Bu dönemde siz rutin bakım önerilerini uygulamaya devam edin. Aklınıza takılan birşey olursa her zaman sorabilirsiniz. Selamlar, Elif

      Sil
    4. Beni instagram @orkidekeyfi isimli sayfadan takip edebilirsiniz

      Sil
  5. Nesrin hanım selamlar,
    Merak etmeyin dalın kuruması orkidenin kuruması anlamına gelmiyor. Dallar genellikle kuruyor. Kurmadığı ve yan dal verdiği de oluyor. Siz şuan bence hiç birşey yapmayın. Daha önceki yazılarımda detaylı açıkladığım bakım önerilerini bir zahmet okuyun. Özetlemek gerekirse ışık ve sulama yöntemleri orkideler için çok çok önemli. Eğer orkideniz yerini severse, ve düzenli bir bakım ile yeniden dal verdiğini ve çiçek açtığını göreceksiniz. Ancak her orkidenin dal verme ve çiçek açma periyodları farklı oluyor. 3 ay ile bir yıl arasında yeniden dallanarak çiçeklendiğini göreceksiniz. Evet uzun bir süre haklısınız ama yaprakları kurumadığı müddetçe dert etmeyin, emin olun tekrar açacaktır :-) sevgiler elif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Elif hanım yine teşekkür edrim beni aydınlattığınız için ben siszin bakım önerilerinizi okudum ve şimdi içim rahat sadece bekliyeceğim sevgilerimle . . .

      Sil
  6. Merhaba Elif hanım beni tekrar aydınlattığınız için teşekkürler Şimdi içim rahat olarak bakım önerilerinize uyarak bekliyeceğim.Sevgilerimle . .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni instagram @orkidekeyfi isimli sayfadan takip edebilirsiniz

      Sil
  7. merhaba elif hanım
    orkide sever ve bakmaya çalışır biri olarak vermiş olduğunuz bu güzel bilgiler için öncelikle çok teşekkür ederim.orkidelerime en yakın zamanda maden suyu ile sulama yöntemini değerlendireceğim :) benim sorum orkidemin köklerinde kurumalar var bunun için yapabileceğim bir işlem var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni instagram @orkidekeyfi isimli sayfadan takip edebilirsiniz

      Sil
  8. Elif Hanım merhaba,
    Orkidem kasım ayından beri benimle , ilk geldiğinde çiçekleri gayet güzel sağlıklıydı, ocak ayında çiçeklerini döktü , o günden beri çiçekte açmıyor, yaprakları da yeşil ama büyümüyor, köklerinde böcek falan görmedim hiç ama kökleri grimsi renkte onlar küf mü geldiğinde yeşildi kökleri zamanla sulamadan sonra bu şekilde oldular. Birde Orkideler için çiçek çoşturan aldım , 2 hafta önce ilk kez kullandım. Sizin sayenizde sulama şeklini değiştirdim sizin yaptığınız gibi dönüşümlü olarak suluyorum. Annemler hava soğuk oldugundan pencere kapı açtırmıyorlar bu yüzden ben ara ara 1 saat balkona çıkarıyorum orkideyi onlar olmadığı zaman da kapı pencere açıyorum ama yeterli olmuyor sanırsam. Sizden ricam resimlere göre de bana bir akıl verin lütfen :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül Hanım selamlar, orkideniz gayet iyi durumda hiç merak etmeyin. Çiçeklerini dökmesi normal. zaten 3 en fazla 4 ay kadar çiçekli kalıyorlar. Ardından çiçeklerini döküp bir uyku dönemine giriyorlar. Bu dönem onların dinlenme dönemi. orkide bakımında olmazsa olmazlar ışık ve su. bunların dengesini çok iyi ayarlamak gerekiyor. dışarı çıkarmanızı önermem, zira ani hava değişikliklerini sevmiyorlar. orkidenizi cam kenarına ve tül arkasına gelecek bir yere koyarsanız iyi olur. köklerdeki kahverengilikler fazla sulamadan kaynaklanıyor. İç kökler gayet canlı, dış köklerinde durumu iyi. dış köklerin zaten gümüş gri olması gerekiyor. sağlıklı olanı da bu. yaprakları canlı. kendisi gayet iyi merak etmeyin hasta değil. sadece uykusu var. Bu çiçeksiz dönem altı ila dokuz ay gibi bir zaman alabilir. merak etmeyin düzenli ne az ne çok sık periyodik olarak sulama ve maden suyu takviyesine devam edin. ben orkide bakım vitamini vermiyorum. çünkü çok iyi dengeleyemezseniz orkidenize zarar verbilirsiniz. şişelerin üzerinde yazan sıklıklar bana çok sık geliyor. Ben verme ihtiyacı hissedersem bile önerilen miktarın yarısı kadar sadece belki senede iki kez verebilirim. ama daha fazla değil. Ama tabi bunlar benim şahsi fikrim. Siz de deneme yanılma ile kendi doğrularınızı bulabilirsiniz. bir ya kadar sonra başka ani bir değişiklik olmaz ise lütfen tekrar görüşelim. Ben bu şekilde devam edeceğini düşünüyorum. sevgiler, elif :-)

      Sil
    2. Elif hanım Günaydın , bende yazılan ölçüleri kullanmadım çok az kullandım sizin dediğiniz gibi senede 2 kere vermeyi düşünüyordum. İnşallah ani bir şey olmaz da bir ay sonra size güzel resimlerle haber veririm :) çok teşekkür ederim nasıl içimi rahatlattınız anlatamam.Sağlıklı günler ..

      Sil
    3. :-) görüşmek üzere sevgiler ayşegül hanım:-)

      Sil
    4. Beni instagram @orkidekeyfi isimli sayfadan takip edebilirsiniz

      Sil
  9. Merabalar 2 gaftadr orkide bakiyrm bugn yapraginin sarardigini gordum cok üzüldüm bn tabaga su koyuyordum kendi emiyordu suyu yanls mi yapiyrm suyu ne kadar bkltmeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni instagram @orkidekeyfi isimli sayfadan takip edebilirsiniz

      Sil
  10. Merhaba, orkidemin yapraklari sarariyor ve cicekleri döküyor nerde yanlis yapiyorum ne yapmaliyim yardim lutfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni instagram @orkidekeyfi isimli sayfadan takip edebilirsiniz

      Sil
  11. Orkidenin onceki cicekler döküldü budamak gerekiyormu.

    YanıtlaSil
  12. Yani yaptığın yöntemin bir etkisi olduğunu düşünmüyorum düzgün bir sulama yöntemi ile aynı sonucu alırsın

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,benim orkidemde çiçeklerini döktü budadım ama hiçbir gelişme göstermedi bozulmadı da.şimdi yaprak çıkarıyor bu iyi bişey mi? Yapraktan sonra dal da çıkar mı?budadığım yerden uzama yapar mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni instagram @orkidekeyfi isimli sayfadan takip edebilirsiniz

      Sil
  14. Merhaba ben 1 hafta önce orkide aldım. saksısında delik yokmuş farkedemedim. malum üzere suyu biraz fazla kaçırdım. 3 gün sonra orkidenin toprak kısmında beyaz hızlı hareket eden minik böcekler gördüm. saksı porselen olduğu için böceklerin ne kadar fazla olduğunu tahmin edemiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba benim orkidem çiçek döktükten sonra birdaha açmadı. Sekiz martta erkek arkadaşım almıştı kökü yaprakları yeşil ama zaman zaman yaprakları solar gibi oluyor ve çiçek sapı sürekli sararıyor. Sulamasına yerine çok dikkat ediyorum ne yapacağımı şaşırdım. Problemlerime uygun önerilerinizi benimle de paylaşırsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni instagram @orkidekeyfi isimli sayfadan takip edebilirsiniz

      Sil
  16. Yazınızı şimdi okudum ilk fırsatta deniyeceğim. Şimdiden teşekkürler. Benim size bir sorum olucak cevaplarsanız çok sevinirim. 1 orkidem var sağolsun komşum verdi bakamıyormuş senin olsun dedi. Pek bi bakımsız ölmek üzereydi. Maşallah şuan gayet iyi durumda geçen çiçeğinin boş dalında 1 budak yaptı ve budak şuan 4 yapraklı 2 tanede açma dalı var. Artık onu başka bir saksıya ayırsam mı acaba ne dersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Beni instagram @orkidekeyfi isimli sayfadan takip edebilirsiniz

      Sil
  17. Merhaba çok iyi bakamadım zannedersem orkideme. Öyle olunca şimdi tutusa tutusa bakım önerileri arıyorum. Orkidem inna seveyim derken sapını kırdım hem de boylamasina. Küçük bir evimiz olduğundan sürekli sigara dumanına maruz kalıyor. Ne yapsam bilemiyorum. Arada hava güzel oldukça camın önüne koyuyorum. Yeşil yapraklar kendiliğinden ortadan ikiye ayrılmaya başladılar. Maden suyu fikri çok mantıklı uygulayacağım başka önerileriniz olursa lütfen bana mail atın. Burcuugur26@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni instagram @orkidekeyfi isimli sayfadan takip edebilirsiniz

      Sil
  18. Merhaba, benim sorunum şu:Orkidelerim çiçek açıyor ama çiçek dalları çok kısa kalıyor?Vitamine mı ihtiyaçları var acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Beni instagram @orkidekeyfi isimli sayfadan takip edebilirsiniz

      Sil
  19. Merhaba ben 1 aydır orkide besliyorum ama hiç orkide beslememistim ve yazılarınızi okudum. Hiç bişey bilmediğimi anladım. Benim orkidemin kökleri çürümüş bembeyaz köklerin içi boşalmış ama yaprakları yeşil hala hafifçe sararmış var ve dal çıkarıyor hala. Sizce tekrar kök çıkartır mi ben orkide vitamini kullanayım mi lütfen bana yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Beni instagram @orkidekeyfi isimli sayfadan takip edebilirsiniz

      Sil
  20. Merhaba birşey sorucaktım orkidem yanlış bakmam sonucu sanırım birde yerini çok sık değiştirmemden ötürü diye Düşünüyorum yapraklarını döktü ve sadece kökleri kaldı :( kökler sağlıklı gözüküyor ama sizce yeniden yaprak çıkarırmı ? Yoksa çöpmü oldu artık bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni instagram @orkidekeyfi isimli sayfadan takip edebilirsiniz

      Sil
  21. Merhaba benim orkidelerim çok güzel fakat saksılarin içi yosun oldu bir zararı olurmu teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. Merhabalar benim orkidelerim çok güzel fakat saksılarin içi yosun oldu bir zararı olurmu teşekkürler

    YanıtlaSil
  23. Merhaba benim orkidelerim çok güzel fakat saksılarin içi yosun oldu bir zararı olurmu teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha az sulama yapmanız gerekebilir. Beni instagram @orkidekeyfi isimli sayfamdan takip edebilirsiniz.

      Sil