10 Aralık 2013 Salı

Anlatımlı Saç Örgülü Bandana'nın Yapım Aşamaları

Pembe Ebruli Saç Bandının Yapım Aşamaları


Soğuk mu soğuk,  kar yağışını davet eden bir günden herkese sıcacık bir merhaba

Geçen hafta sevgili arkadaşım Esra kızı için saç bandı yapmak istediğini, bunun için kendisine model önerip öneremeyeceğimi sordu. Ben de Esra için bir araştırma yaptım ve Pinterest sayfamdaki  Saç Bandı ve Bandanalar dosyası altında topladığım bir seri saç bantlarını incelemesi için gönderdim. 

Bu minik araştırma sürecinde açıkçası ben de heveslendim ve bu haftayı saç bantı (bandana) projelerine ayırdım.

Dün bu çalışma için ihtiyacınız olabilecek malzemleri yazmıştım. Şimdi de sizler ile bu pembe ebruli şirin bandananın yapım aşamalarını paylaşıyorum.

Gerekli Malzemeler;


  • Orta kalınlıkta bir yün
  • 4 numara şiş
  • Yün iğnesi
  • 1 metre kurdele ve / veya düğme ve benzeri arzu eidlen süsleme malzemeleri

Gerekli Örgü Bilgisi ve Seviyesi;

  • İlmek atmak
  • Haraşo örgü
  • Düz Örgü
  • Saç Örgü
  • İlmek kesmek
  • Orta (intermediate) seviyesi 

Yapılışı;

20 ilmek atarak örgüye başlanır.






1. Sıra: 6 ilmek ters, 8 ilmek düz, 6 ilmek ters örülür.

2. Sıra: örgünün arka yüzünden tüm ilmekler ters örülür.



3. Sıra: 6 ilmek ters, 8 ilmek düz, 6 ilmek ters örülür.

4. Sıra: örgünün arka yüzünden tüm ilmekler ters örülür






5. Sıra 6 ilmek ters örülür, 4 ilmek örülmeden saç örgü şişi üstüne alınır ve işimizin arkayüzünde bıraklır, sonraki 4 ilmek düz örülür, saç örgü şişine ayrılmış 4 ilmek düz örülür, son 6 ilmek ters örülür.








6. Sıra: örgünün arka yüzünden tüm ilmekler ters örülür.

6. Sıra tamamlandığında örgümüzün ilk sağa yatık saç örgüsü tamamlanmış olur.


7. Sıra:  6 ilmek ters, 8 ilmek düz, 6 ilmek ters örülür

8. Sıra:  örgünün arka yüzünden tüm ilmekler ters örülür

9. Sıra:  6 ilmek ters, 8 ilmek düz, 6 ilmek ters

10.Sıra: örgünün arka yüzünden tüm ilmekler ters örülür


11.Sıra: 6 ilmek ters örülür, 4 ilmek örülmeden saç örgü şişi üstüne alınır ve işimizin önyüzünde bıraklır, sonraki 4 ilmek düz örülür, saç örgü şişine ayrılmış 4 ilmek düz örülür, 6 ilmek ters örülür



12. Sıra: örgünün arka yüzünden tüm ilmekler ters örülür

12. sıra tamamlandığında örgümüzün ilk sola yatık saç örgüsünü tamamlamış olur.


Örgümüzün temelini oluşturan ilk 12 sıralarımızı tamamladık. Bundan sonraki sıralar 1-12. sıraların tekrarından oluşmaktadır. Ben elimdeki işi 9 sağa, 9 sola yatık saç örgü yaparak bitirdim. Siz de saç bantını örmek istediğiniz kişinin baş ölçüsüne göre ölçerek, gerekirse bir ya da iki blok saç örgü daha uzatabilir ya da kısaltabilirsiniz.

İlmek kesme işlemi tamamlandıktan sonra, örgümüzün arka yüzünden iki üç birleştirilerek dikilir.

Ben saç örgülerin arkasında oluşan boşluklardan kurdele geçirip, kurdelenin uçlarını birleştirerek fiyonk attım. 


Elimde bulunan kalp şeklinde süsü de fiyonk kısmının üzerine dikerek işimi bitirdim.

Sonra evimin prensesinden bana mankenlik yapmasını rica ettim. 



Bu hafta saç bantı ya da diğer bir deyiş ile bandana yapımına devam ediyoruz. Farklı örgü modelleri ve anlatımları için lütfen takipte kalın. 

Yazımı beğendiyseniz daha fazla kişinin faydalanabilmesi için lütfen paylaşın, bloğumun yorumlar kısmına yorum, görüş ve önerilerinizi bırakmaya çekinmeyin. Unutmayınız ki bu blog enerjisini sizlerin değerli yorum ve beğenilerinden almaktadır.

Hobi Keyfiniz Daim Olsun

Elif (Nam-ı Diğer HobiKeyif)

11 yorum:

  1. vallahi hayran kaldım yani bu kadar mı güzel tane tane anlatılır sizi canı gönülden tebrik ederim çok teşekkür ederim bide elinize sağlık çok da güzel olmuş birşey sorabilir miyim ben şu marka mağazalarda ki örgü yastıklara konan modelleri nasıl yapıyorlar siz bilirsiniz şiş numarası yapılışıyla anlatabilir misiniz teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Elif Hanım,
    beni ne badar mutlu ettiniz anlatamam :-) Aslında çok detaylı bir iş değil. Ne modeller yapan hanımalrımız var, hepsini hayranlık ile takip ediyorum. Ben yaptığım herşeyi okuyarak ve you tube videolarından öğrendim. Öğrenme sürecinde de oldukça sıkıntı çektim doğal olarak. Biraz bu tecrübemi kullanıp bu işi benim gibi kendi başına öğrenmeye çalışan arkadaşlarıma yardımcı olmak bana büyük keyif veriyor. Değerli yorumunuza çok çok teşekkürler. Mağazalardaki yastıklar giç dikkatimi çekmedi doğrusu, nasıl kaçırmışım ben onları. Eğer bana yazarsanız çarşıya çıktığımda bakarım. Yapabileceğim bir çalışma ise memnuniyet ile yapar sizlerle de paylaşırım. Bana hobikeyif@gmail.com mail adresimden ve elif ersin ya da hobikeyif oalrak facebook dan ulaşabilirsiniz. Elinizde yastkalrın resmi varsa gönderini yoksa da mağaza adın verin ben bulurum. sevgi ve saygılar
    Elif

    YanıtlaSil
  3. Anlatiminiza hayran kaldim inanin ben ki bi tek ters ve duz yapan bi insandim sadece atki yapmistim ve bu orgu modeli gozumde cok buyutmustum basladim ve yariladim ve sac orgu sisim yoktu ben o bolum icin kucuk bi kablo kullandim ve oldusizin anlatiminizdan yola cikarak isledim harika oldu kendime inanamadim o kadar guzel anlatmissiniz ki basariyla yaptim:) 6 aylik kizima isliyorum ve cok mutluyum.cok tesekkur ederim baska boyle anlatimli orgu isleri varmi:) cok tesekkur ederim emeginize ve anlatminiza hayran kaldim iyi aksamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, sevgili erdal tiskaya, öncelikle geç yanıt verdiğim için özür dilerim. Sömestir tatili olması sebebi ile iki minik canavarım da evdeler :-) dolayısı ile benim blog da sönestir tatilinde sayılır :-)
      Övgülerinizi beni çok mutlu etti. İlginize çok teşekkür ederim. kablo yaratıcılık fikrine de hayran kaldım. Neden olmasın süper fikir!!. yapabilmiş olmanıza çok sevindim. Güzel kızınız iyi günlerinde kullansın. Ana sayfadaki örgü keyfi altında anlatımlı farklı uygulamalar da var. (http://hobikeyif.blogspot.com.tr/search/label/Knitting) Ancak hazır saç örgüye başlamışken, pratik olması açısından benim size önerim yine aynı tekniği kullanarak baykuşlı bir saç bandı ya da ilmek sayısını arttırarak atkı yapabilirsiniz. ben size linkini gönderiyorum. http://hobikeyif.blogspot.com.tr/2013/12/anlatml-baykuslu-sac-band.html
      Anlaşılamayan bir konu olur ise lütfen yazmaya çekinmeyin. lleriniz dert görmesin. Örgü Keyfiniz Daim Olsun….sevgiler, elif

      Sil
    2. Banada atarmısınız rica etsem baykuşlu saç bandajı yapımının,çok beğendim elinize sağlık

      Sil
  4. şu araya taktığınız şiş yerine başka ne kullanılabilir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pakize hanimcim, bir okurum kablo kullandigindan bahsetmisti. Kürdan, kibrit gibi şeyler de olabilir. İlmeği kaçırmayacağınıza guvenıyorsanız hiçbirşey takmadan da yapabilirsiniz. selamlar, Elif

      Sil
  5. sonunda anladığım dılden yazan bırını buldum ve saç bandını yaptım emeğinize ve bu kadar güzel anlatımınıza tesekkur edıyorum. sizden bir istegim var ben 7 yasımdakı kızıma etek örmek istıyorum tum sıtelerı gezdım ama bır türlü anlayamadım rica etsem bu güzel anlatımınızla bana etek örmeyi anlatırmısınız. cevabınızı beklıyorum tekrar tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili adsiz dostum, övgüleriniz beni çok mıtlu etti. Ilginize çok teşekkür ederim. Koz çocuğu için hiç etek örmedim ama deneyebiliriz elbette. Ven nette ufak bir araştırma yaptım. Farklı farklı modeller var. Volanlı, uzun, kısa vb. Sizden ricam bana beğendiğiniz birkaç örgü eteğin örnek resmini göndermeniz. Aklınızda nasıl birşey var anlayabilirsem daha faydalı olabilirim diye düşünüyorum. Bana hobikeyif@gmail.com üzerinen ya da facebook grubun üzerinden beğendiğiniz resimleri gönderenilirsiniz. selamlar Elif

      Sil
  6. Bende bant hayranı bir insanım ve kendi bantlarımı kendim örmeye karar verdim daha önce hiçbir deneyimim yok ama elimden geldiğince yapıcam inşallah 🙏🏻 Anlatımınız çok güzel umarım yapabilirim ☺️

    YanıtlaSil
  7. Çok süper olmuş elinize,emeğinize sağlık,rica etsem yorumda söylediğiniz baykuşlu bandana yapımının linkini atarmısınız banada

    YanıtlaSil