21 Mart 2014 Cuma

Yakışıklı File Ne Denir?

Dikişsiz Örgü Oyuncak Fil


Arkadaşlar herkese pespembe merhabalar,

Evet yakışıklı file 'filinta' denir. 

Geçen hafta yazmış olduğum yazımda sizlere beş şiş ile çorap'tan başka ne yapılıyor olabilir? diye sormuş, bir çalışmaya başladığımdan bahsetmiş, ve tahmin etmenizi rica etmiştim. 

Gerek yorumlar bölümünden gerekse de facebook aracılığı ile tahminlerde bulundunuz. İlgi ve alakanıza çok teşekkür ediyorum. Tahminler arasında, şapka, dantel, eldiven, saksı kılıfı, bebek battaniyesi, masa örtüsü vardı. 

Uzun süredir yapmak istediğim ama gözümü korkutan bu çalışmayı sonunda bir cesaret başladım ve tamamladım.  Çok şeker oldu, şimdi sizi kendisi ile tanıştırıyorum tatatataaaaa, işte karşınızda Bayan Filiz :-)...Bayan Filiz Bay Filinta'nın eşi oluyorlar. Yani onlar şirin mi şirin bir fil ailesi :-) 




Evet yaptığım çalışma çift taraflı şişleri kullanarak, dikişsiz olarak bir oyuncak örmek oldu. Çok değişik ve keyifli bir çalışma idi. Bu oyuncağımı çalışırken çorap örgücülüğünün temelini oluşturan pek çok tekniği bu çalışmamda da kullandım. Harika bir tecrübeydi. Sanırım bir süre bu konuya takılı kalacak gibi hissediyorum.  

Örgüye Filin baş kısmından başlıyorum, daha sonra belirli sayılarda arttırarak baş, azaltarak burun kısmını oluşturuyorum. 



Daha sonra, kulaklarını yapıp, başın alt kısmından ilmek çıkartarak vücudu oluşturuyorum, kolları için gerekli ilmekleri ayırıp vücudu örmeye devam ediyorum. 



Bu işlemleri yaparken bir taraftan ördüğüm kısımları dolduruyorum. Kollar ve ayaklar için ayırdığım ilmekleri sırası ile şişe geri alıp onları da tamamlayıp dolduruyorum. 






Son olarak kuyruğu için de ilmek çıkartıp kordon örgü  örerek  sona yaklaşıyorum :-)


Gözlerini de farklı renkte bir ip ile belirledikten sonra, sıra biraz da süslemeye geliyor. 


 Kurdele ile bir de şöyle mini etek yaptıktan sonra Filiz görücüye çıkmaya hazır :-) 



Filiz'den sonra diğer şirin hayvanlar da gelecek arkadan. Şuan bir tavşan yapmaya başladım bile, ardından da bir hipo var planlarım arasında :-) 

Daha bloğumda yayımlamadan gören arkadaşlarımdan 3 tane fil siparişi aldım :-) bile. Sanırım bu çalışmam çok sevildi. 

Ne dersiniz siz de sevdiniz mi Filizi :-)


Yazımı beğendiyseniz daha fazla kişinin bu bilgiden faydalanabilmesi için lütfen paylaşın ve fikirlerinizi blog yorumlarına bırakınız. 

Unutmayınız ki bu blog enerjisini sizlerin değerli yorum ve beğenilerinden almaktadır. Destekleriniz benim içim çok değerlidir.

HobiKeyfiniz Daim Olsun

Sevgi ve Saygılarımla

Elif (Nam-ı Diğer HobiKeyif)

8 yorum:

  1. Hem dikişsiz, hem örgü, hemde fil. Tebrik edyorum seni elif abla. Neğüzel sipariş bile almışsın. Filinta yıda merakla bekliyorum :).eline emeğine saglık.

    YanıtlaSil
  2. gercekten cok başarılı bir calışma tebrik ediyorum cok merakla bekledim ne yapıcanızı cok hoş olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız dostum, bu yanıtı alacakmısınız bilemiyorum. Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için. Beğenmenize çok sevindim, sevgiler, elif

      Sil
  3. çok güzel olmuş.. amigurimiden sonra bu teknik patlayacak bence.. örneklerini yavaş yavaş bloglarda yer almaya başladı. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Emine Hanım, değerli yorumunuza ve beğenilerinize çok teşekkür ederim. Ben beş şiş ile örgü örmeyi ve özellikle dikişsiz örgü örmeyi çok seviyorum. Yaptığım çalışmalarda da mümkün olduğunca dikiş kullanmıyorum. Oyuncak örmeye de bahar aylarında artık çorap ve patik öremyeceğim başka neler yapabilirim araştırması içindeyken başladım ve çok sevdim. Aslında beş şiş ile yapılabilecek ne kadar çok çalışma varmış, tek yapılabilecek şey çorap ya da patik değişmiş :-)) ... Bir çok farklı projem var, ilerleyen zamanlarda kısmetse paylaşıcam, ilginize çok teşekkürler, sevgi ve saygılar, Elif

      Sil
  4. Elif abla nerelerdesin.yazmıyorsun nezamandır.merak ettim. İyisindir umarım .

    YanıtlaSil
  5. Emeğinize sağlık, çok hoş olmuş

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim sevgili Bebek Hediyeleri :-)

    YanıtlaSil