25 Şubat 2014 Salı

Anlatımlı Kız Çocuk Eteği Yapımı

Kolay Kız Çocuk Eteği Nasıl Yapılır?



Sevgili takipçim Nurcan Kaban Sarıoğlu daha önce yayımladığım 'Anlatımlı Saç Örgülü Bandana'nın Yapım Aşamaları' isimli yazımı okumuş ve tatlı kızına bu bandanadan bir tane örmüş.


Benimle yaptığı çalışmayı paylaştı, ne kadar sevindim, ne kadar mutlu oldum bilemezsiniz. 

Nurcan Hanım'ın Kızına Ördüğü Bandana


Neden mi bu kadar sevindim? Çünkü, bu geri dönüş, elle tutulur, gözle görülür, bir geri dönüş. Değeri çok büyük benim için! Blog yazarı dostlarım çok iyi bilirler, bloga yazı yazmanın ne kadar zaman aldığı ve emek istediğini... bizlere şevk veren şeyin ise sadece yazımızın sonuna yapılan birkaç satırlık güzel sözler, yorumlar olduğunu. Bu konusunda hemfikiriz değil mi?:-)

Bu okurum yazımı okumuş, sözüme değer vermiş, uygulamış. Burada bırakabilirdi. Değil mi? Yapmış, yaptığı da çok güzel olmuş üstelik...Tak kızım saç bandını sana yaptım diyebilirdi. Ama vefalı bir davranış örneği sergileyip bana yaptığı çalışmanın resmini göndermiş. Ben mutlu olmayayım da kim mutlu olsun? Nurcan Hanım her Blog yazarının arzu ettiği, gönlünde yatan bir takipçi profili. Kendisine gönülden kucak dolusu teşekkür ediyorum. 

Sevgili Nurcan Hanım bahsettiğim üzere yaptığı saç bandından keyif almış ve bana kızı için bir etek örmek istediğinden bahsetti. Ben de kendisini ve yavrusunu hiç tanımıyor olduğumdan bana beğendiği birkaç resmi fikir vermesi açısından göndermesini rica ettim. Sağ olsun, mesajımı önemsemiş, bir araştırma yapmış ve beğendiği resimleri benimle paylaştı. Bu resimleşme sürecini facebook üzerinden mesajlaşma süreci takip etti.  Kızının yaşı, boyu, örgü teknikleri ve benzeri konularda yazıştıktan sonra nasıl bir etek yapacağımızın kararını kendisi kararı bana bıraktı. İşte bundan sonrası çok zordu. Bir defa bu işi vazife edinmiştim ve her ne kadar şahsen tanımasam da beni takip eden bu dostumu mutlu etmek benim görevim olmuştu. Öyle bir örnek bulmalıydım ki, hem o sıkılmadan yapabilmeliydi, hem de ciciş kızımız sevgili annesinin bu çalışmasını beğenmeliydi. Küçük kızlar anneleri ile hep gurur duyarlar, çok iyi bilirim :-)



Ben bu karışık duygular içerisinde biraz internette dolaştım, fikir edindim, sonra yüncüme gittim ne var ne yok bir inceledim. Alize'nin 'flower' isimli ipini gördüm. İşte bu tam aradığım ip idi. Üzerinde minik çiçekler var. İp kendisi zaten çok süslüydü. Küçük kızlar süslü şeyleri severler :-) bilirim bende de var aynı versiyondan bir tane :-) 

İpimi, şişimi elime aldım ve Nurcan Hanımın sevgili kızı (henüz adını bilmiyorum, sormalıyım) için bir etek tasarlamaya başladım.  

Gerekli Malzemeler;


  • alize flower (2 yumak)
  • 7 numara şiş
  • 1 adet yün iğnesi



Gerekli Örgü Bilgisi ve Seviyesi;


  • ilmek atmak
  • ters örgü
  • ilmek kesmek/bitirmek



Öğrenilecek Teknik;


  • Kısa Sıra Örgü Tekniği

 Yapılışı;


  • 1. adım: tek şiş üzerine 30 ilmek atılır.





  • 1. sıra: tüm ilmekler ters örülür.





  • 2. 3. ve 4. sıra'lar ters örülür





  • 5. sıra: 20 ilmek ters örülür. Son 10 ilmek örülmez. geri dönülür ve ip örgünün arkasına alınır.




  • işin arka yüzüne geçtikten sonra ip öne alınarak, biraz önce örülen 20  ilmek geri doğru tekrar örülmeye başlanır, örülmeyen 10 ilmek sağ şişte kalmış olacaktır.





  • 20. ilmekten geri dönülerek örüldüğü için kırmızı ok ile gösterilen kısımda bir delik oluşacaktır. Bu çalışmada bu deliğin önemi yoktur. Çünkü bu delik daha sonra dekoratif amaçlı süsleme için kullanılacaktır.





7.sırada tüm ilmekler sıra sonuna kadar ters örülür



Başlangıçtaki ilk 7 sıra örgünün sonuna kadar tekrar edilir. Bu tekrarlar yapıldıkça örgüde bir volanlanma meydana gelir.



  • Eteğin dikilmeden önceki son hali aşağıdaki resimde yer almaktadır.





  • kırmızı ok ile belirtilen kısım yün iğnesi ile dikilir.  örgüde oluşan deliklerden dekoratif kurdele, bükülmüş ip, tül ve benzeri dekoratif bir parça geçirerek süsleyiniz



Eteğimiz tatlı kızlarımızın giymesi için hazır :-) Umarım Nurcan Hanım ve yavrusu da beğenirler.


Yazımı beğendiyseniz daha fazla kişinin bu bilgiden faydalanabilmesi için lütfen paylaşın ve yorumlarınızı bırakın. 

Unutmayınız ki bu blog enerjisini sizlerin değerli yorum ve beğenilerinden almaktadır. Destekleriniz benim içim çok değerlidir.

HobiKeyfiniz Daim Olsun

Sevgi ve Saygılarımla

Elif (Nam-ı Diğer HobiKeyif)

10 yorum:

  1. Etek çok şirin olmuş, oldukça da kolay görünüyor. Ben de minik yeğenime yapayım diye düşündüm. Ellerine sağlık, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Hülya, hiç durma derim:-) hemen başla, çok kolay gerçekten, ben anlatırım da zor olur mu hiç :-)), ya bu günlerde bana bir hırs geldi ki sorma, yani nerdeyse anlamayanın evine gidip anlatıcam :-) o kadar yani :-)) ...Hadi hemen başla hemen bitsin işin inşallah. takıldığın yer olursa ben burdayım. sevgiler, elif

      Sil
  2. sevgili elif blog yazarlığı ve düşüncelerin konusunda hem fikiriz.ve sana bu olumlu düşüncelerin geri dönüşümü cidden keyifli olmuş.hele eteğe hayran kaldım.kızım koca kız oldu ama yakınımdaki küçük kız çocuğu olanları hemen düşünmeye başladım :) çünkü model çok keyifli ve şık.ellerine sağlık.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili vefalı dostum Alanay, çok teşekkür ederim, çok naziksin. Valla aslında bu modeli büyükler içinde yapabilirsin bence, o zaman daha ince ip tercih etmekte fayda var. Bu epey bi tok tok oluyor..ince ip, ince şiş, altına da bir muz çorap, harika olur bence :-) Yine de karar senin, yaparsan ve takıldığın bir yer olursa ben her zaman burdayım, beklerim arkadaşım. değerli yorumların için çok teşekkürler, elif

      Sil
  3. Elifcim çok güzel olmuş, ellerine sağlık. bi de rica etsem kaç yaşa uygun, bitmiş ebatları nasıldır yazabilir misin.

    YanıtlaSil
  4. Nurdancım çok teşekkür ederim. Elbette ebatlarını yazayım ama istediğin yaşa adapte etmen aslında çok kolay o konuda da fikir vereceğim sana. Nurcan Hn'ın kızı 7 yaşında. Onun boy ölçüsüne göe hazırladım. Bel ölçüsü 54 cm. Bel'inden etek ucuna kadar olan uzunluk 30 cm. Eteğe bel-diz arası kısımdan başlanıyor. Ben 7 numara şiş ile 30 ilmek olarak başladım. Yani eğer sen yapmak istediğin ölçüyü al eğer daha büyük yapacaksan ilmek başına bir cm arttırabilirsin. Örgüne detayını yukarda anlattığım şekilde devam et. Ördüğün parça ördüğün kişinin belini sarıyor ise olmuş demektir. Anlaşılır oldu mu canım? anlaşılmayan bir konu var ise tekar konuşalım. sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar değişik bir yün çeşidi...Eteğin yapılışını çok güzel açıklamalı anlatmışınız elinize emeğinize sağlık..
    Bloğunuzu takibe aldım benim bloğumada beklerim..

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Hanife Hanım. Evet yün enteresan, çok keyifli. Değerli yorumunuza çok teşekkür ederim. Her zaman beklerim. Bem de bloğunuzu ziyaret ettim. Çok iştah açıcı malesef:-( takipteyim :-) sevgiler, Elif

    YanıtlaSil