27 Aralık 2013 Cuma

Örgü Aksesuarlar ile Süslenmiş Yılbaşı Kapı Süsü Yapım Aşamaları

Örgü Aksesuarlar ile Süslenmiş Yılbaşı Kapı Süsü  Yapımı 


14 Kasım tarihinde evimicinhersey'in düzenlemiş olduğu kapı süsü yarışmasına katıldığımı ve siz sevgili takipçilerimin değerli oyları ile birincilik makamına layık görüldüğümü sizler ile paylaşmıştım.

Bugün ise bu yarışmada bana derece getiren bu kapı süsünün yapım aşamalarını paylaşıyor olacağım.

Kapı Süsü Yapımı için Gerekli Malzemeler:

  • 25 cm çapında strafor kapı çelengi
  • 1 yumak yeşil beyaz kırçıllı Diyana El Örgü İpi
  • çelenk süslemesi için hazırlanacak orta kalınlıkta kırmızı, yeşil, beyaz örgü yünü
  • yılbaşı konseptine uygun sarı, kırmızı, yeşil tonlarında farklı kurdele seçenekleri
  • farklı boy ve renklerde yılbaşı çanları

  • oynar göz
  • siyah düğme
  • toplu iğne, dikiş iğnesi ve ipliği
  • melek süslemesi için kırmızı beyaz keçe ve altın rengi ince kurdele

Kapı Süsünün Yapım Aşamaları:

  • yeşil - beyaz kırçıllı tonlardaki sakallı yünün tamamı 25 cm çapındaki strafor kapı çelengi üzerine sarılır.

  • Süsleme için kullanılacak örgü aksesuarların yapım aşamasına geçilir. 

Yılbaşı Temalı Örgü Süslerin Yapılışları:

Mini Örgü Kardan Adam:




Beş şiş kullanılır.

Dört şiş üzerine 12 ilmek atılarak örgüye başlanır

Sıra 1: tüm ilmekler düz örülür

Sıra 2: dört ilmekte bir bir ilmek arttırılır.

Sıra 3: Tüm ilmekler düz örülür

Sıra 4: üç ilmekte bir bir ilmek arttırılır.

Sıra 5: tüm ilmekler düz örülür

Sıra 6: beş ilmekte bir bir ilmek arttırılır

Sıra 7: tüm ilmekler düz örülür

Sıra 8: 6 ilmekte bir bir ilmek arttırılır.

Sıra 9 - Sıra 20 arası düz ilmek örülür.

21 - 32 sıra arasında tüm ilmekler düz örülür

Sıra 33: 6 ilmekte bir bir ilmek eksiltirlir

Sıra 34: tüm ilmekler düz örülür

Sıra 35: beş ilmekte bir bir ilmek eksiltilir.

Sıra 36:  tüm ilmekler düz örülür

Sıra 37: üç ilmekte bir bir ilmek eksiltilir

15 cm uzunluğunda örgü ipinden ayrılarak şişte kalan 16 ilmek içinden geçirilir. 

Kardan adamın içi elyaf doldurulur. 16 ilmek sabitlenerek kapatılır.

Kardan adamın tamamlandığında  boy: 14 cm, en 7 cm olmaktadır.

Mini Örgü Noel Baba Şapkası:


  • beş şiş kullanılır
  • dört adet çorap şişi üzerine 30 ilmek atılır.
  • Sıra 1: dört şiş üzerine atılan 30 ilmeğin ilk ve son ilmekleri birleştirilerek bir daire oluşturacak şekilde örgüye başlanır. 5 sıra düz örgü örülür.
  • Sıra 5: beyaz yüne geçilir, 5 sıra düz örgü örülür.
  • Sıra 11: (üç ilmek düz örülür, iki ilmek bir alınarak eksiltilir); bu adımlar sıra sonuna kadar tekrar edilir.
  • Sıra 12: (iki ilmek düz örülür, iki ilmek bir alınarak eksiltilir); bu adımlar sıra sonuna kadar tekrar edilir.
  • Sıra 13: (bir imek düz örülür, iki ilmek bir alınarak kesilir); bu adımlar sıra sonuna kadar tekrar edilir.
  • Sıra 14: iki bir ilmek alınarak kesilir. Sıra sonuna kadar devam edilir.
  • Sıra 15: şişlerin üzerinde 3 ilmek kalana kadar iki bir alınarak ilmek kesme işlemine devam edilir.
  • örülen ipten uygun bir uzunluk bırakılarak kalan son üç ilmeğin içinden geçirilir ve ucuna küçük boy çanlar dikilir.
Mini örgü şapka tamamlandığında boyu 8 eni 5 cm olmaktadır.

Mini Örgü Çorap:




standart düz şiş kullanılmaktadır.

yeşil ip ile 30 ilmek atılır.

Sıra 1 ve 2 : 2 sıra haraşo örülür.

Sıra 3: kırmızı ile geçilir ve bir sıra daha haraşo örülür

Sıra 4: 1 sıra düz örülür

Sıra 5: yeşil ipe geçilir, 9 ilmek düz örülür, 10 ve 11. ilmekler bir alınarak bir ilmek eksiltilir. 3 düz örülür. 15. ve 16 ilmekler örgünün ön yüzünde düz alınarak eksiltilir.. sıra sonuna kadar düz örülür.

Sıra 6: tüm ilmekler ters örülür.

Sıra 7:  5. ve 6. sıralar 5 kez tekrar edilir.

5 sıra daha düz örülür.

Kırmızı ipe geçilerek 3 sıra haraşo örülür.

Mini örgü çorap tamamlandığında boyu 7 eni 7 cm olmaktadır.

Keçe Melek Yapımı:



15 cm çapında kırmızı ve beyaz keçeden iki adet daire kesilir.

Simli ip ile iki keçe kalkası iri düz dikiş yapılarak birbirine tutturulur.


10 cm * 10 bütüklüğünde keçeden iki kat kalp şekli kesilir. Simli ip ile iki keçe kalp düz dikiş ile birbirine tutturulur. 



kalp arka fonda kalacaktır. 

ön fonda meleğin görvdesini oluşturmak için daire iki yandan öne doğru kıvrılır.

Yaka bölümü için üst kısım arkaya doğru katlanır. 

5 cm çapında çift kat ten renginde daire kesilerek meleğin yüzü hazırlanır.

kafasına simli sarı kurdele ile taş yapılır. 

göz ve ağız çizilir.

kafa kısmı meleğin pelerininin üst kısmındaki yaka bölümüne dikilir.

yakanın birleşme noktasına kırmızı yeşil ince simli kurdeleden fiyonk yapılır ve dikilir.

meleğin pelerini aklbin üzerine yerleştirilir, dikilir.

asmak için dekoratif ince bir kurdele kesilerek gözükmeyecek şekilde pelerine dikilir.

Dekoratif Yılbaşı Fiyonklarının Hazırlanışı:




Dekoratif yılbaşı konseptine uygun kurdeleler ile fiyonklar hazırladım. Bu fiyonkların üstüne örmüş olduğum minik dekoratif akesuarları koydum ve üstlerine de yılbaşı çanları koyarak süsledim. 



Strafor üzerinde toplu iğne ile çalışmak çok kolay olduğundan ürünleri yapıştırma ihtiyacı duymadım. beğendiğim halini alana kadar farklı kurdele ve aksesuarlar ile iğneleyerek nihayi hallerine karar verene kadar değişiklikler yaptım.



Kapı süsünün üstünde bir noel baba oturuyor. Bunun yapım aşamasını bu yazımda anlatmıyorum. Çünkü noel babanın yapım süreci başlı başına bir proje konusu. Ben bu çalışmayı geçen yıl katıldığım bir yılsonu şenliği için yapmıştım. Bu yıl hazırladığım kapı süsü yarışmasında da çelengimin bir parçası olarak kullanmak istedim. Arzu edip yapmak isteyen olur ise yapım sürecini daha sonraki bir yazımda anlatabilirim.

Tüm bu süslemeler bir araya geldiğinde işte bu kapı süsü ortaya çıktı. Ben yapımından büyük keyif aldım. Umarım sizler de beğenirsiniz. 

HobiKeyfiniz Daim Olsun



















4 yorum:

  1. Sevgili Hobikeyif çalışman kadar anlatımın da çok güzel olmuş. Gayet açık ve net her şey. Ellerine sağlık. Tekrar tebrik ediyorum.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Juliette, ne kadar naziksin. Beğenmiş olmana çok sevindim. Çok teşekkür ediyorum herşey! için
    sevgilerimle
    Elif

    YanıtlaSil
  3. Birinciliği haketmiş gerçekten, çok şekeeer :) Yapılışını da paylaşman apayrı bir güzellik canımcım, emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Banu ablacım çok teşekkür ederim, senin beğenini almak gurur verici benim için. Sen benim idolümsün biliyor musun? elimden geldiğince dilimin döndüğünce paylaşıyorum bildiklerimi. Umarım sağlığın daha iyidir, artık yazı yazıyor olduğunu görüyorum, pek mutlu oluyorum. Umarım tüm sıkıntıların geride kalmıştır. Öpüyorum ablacım, sevgi ve saygılar, Elif

    YanıtlaSil